Κατά 35.000 τετραγωνικά μέτρα ή ποσοστό 128% αναμένεται να αυξηθούν μέχρι το 2020 οι χώροι υποδοχής και εξυπηρέτησης επιβατών του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, με βάση τουλάχιστον τα όσα προβλέπονται στην υπογραφείσα σύμβαση παραχώρησης του δικαιώματος αξιοποίησης του αερολιμένα, όπως γνωστοποίησε την Παρασκευή ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Στέργιος Πιτσιόρλας, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης στη Θεσσαλονίκη.
Παρότι ο πρόεδρος του Ταμείου δεν αναφέρθηκε στο ακριβές ύψος των επενδύσεων, το οποίο θα πραγματοποιήσει στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια η παραχωρησιούχος Fraport AG-Slentel Ltd, επισήμανε ότι υπάρχει αναλυτική πρόβλεψη για κάθε αερολιμένα. Πρόσθεσε δε, ότι
έχει συμφωνηθεί με την παραχωρησιούχο κοινοπραξία η διατήρηση συγκεκριμένου υψηλού επιπέδου υπηρεσιών για 40 χρόνια -άρα για να ικανοποιείται αυτή η ανάγκη, καθώς το μεταφορικό έργο θα αυξάνεται με την πάροδο των ετών, θα πρέπει να γίνονται κάθε φορά οι απαιτούμενες νέες επενδύσεις.
Η επέκταση των χώρων εξυπηρέτησης του αεροδρομίου «Μακεδονία» αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο των κατά καιρούς διοικήσεών του, όσο και των φορέων της Θεσσαλονίκης (σ.σ. η δημιουργία νέου αεροσταθμού, με δυνατότητα εξυπηρέτησης 8 εκατομμυρίων επιβατών, προβλεπόταν σε master plan για το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, με συνολικά 19 παρεμβάσεις, αλλά ναυάγησε το 2005, λόγω έλλειψης των απαιτούμενων κεφαλαίων. Το εν λόγω master plan είχε παρουσιαστεί το 1997 και έκτοτε εκτελέστηκαν 17 από τα 19 έργα, καθώς πέραν του ακυρωθέντα επιβατικού σταθμού εκκρεμεί και η ολοκλήρωση του διαδρόμου προσγειώσεων-απογειώσεων 10/28, ο οποίος θα επιτρέψει τη διενέργεια υπερατλαντικών πτήσεων).
«Πολιτικό μήνυμα με ανυπολόγιστη αξία η υπογραφή της σύμβασης»
Ο κ. Πιτσιόρλας χαρακτήρισε τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων πολύ συμφέρουσα. «Η υπογραφή της σύμβασης αποτελεί ένα πολιτικό μήνυμα με ανυπολόγιστη αξία» σημείωσε και πρόσθεσε ότι ενώ η Ελλάδα πιέζεται και υπάρχουν αμφιβολίες αν θα καταφέρει να φύγει από την κρίση, η Fraport αποφάσισε να επενδύσει στη χώρα 1,2 δισ. ευρώ, συν 300 εκατ. στην επόμενη τετραετία, γεγονός που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην προοπτική της χώρας. Επισήμανε επίσης ότι η δεύτερη προσφορά απείχε μισό δισ. ευρώ από εκείνη της Fraport, ενώ υπενθύμισε ότι κάθε χρόνο η εταιρεία θα καταβάλει ενοίκιο 23 εκατ. ευρώ για τα αεροδρόμια και θα επιστρέφει στο δημόσιο πολύ σημαντικό μέρος των κερδών της.
Για τις δηλώσεις Σπίρτζη
Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, ότι διαφωνεί με τον τρόπο που έγινε η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων κι ότι υπέγραψε τη σύμβαση με πολύ πόνο, ο κ.Πιτσιόρλας επισήμανε: «Είναι απολύτως λογικό να υπάρχουν απόψεις διαφορετικές, και μέσα στην Αριστερά. Εκτιμώ τη στάση του υπουργού, που παρά τη διαφωνία του δεν στάθηκε εμπόδιο στο να προχωρήσει η απόφαση αυτή».
«Δεν θα καταγγελθούν οι συμβάσεις των εταιρειών handling και αφορολόγητων»
Σε ό,τι αφορά τις βασικές συμβάσεις των εταιρειών που λειτουργούν μέσα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (πχ. εταιρείες handling και αφορολόγητων ειδών), ο κ.Πιτσιόρλας επισήμανε ότι αυτές δεν πρόκειται να καταγγελθούν, αλλά θα ανανεωθούν.
Στο μεταξύ, κατά τη σημερινή επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ο κ.Πιτσιόρλας είχε σειρά επαφών με φορείς της πόλης, για θέματα όπως η παραλία και τα ακίνητα (πχ στοά Μοδιάνο) που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ στην πόλη. «Πολύ σύντομα, μέχρι το τέλος του 2015 ή τις αρχές του 2016 θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε εξελίξεις για θέματα που ενδιαφέρουν τη Θεσσσαλονίκη και θα δώσουν ανάσα σε πολλούς τομείς» είπε χαρακτηριστικά, χωρίς ωστόσο να επεκταθεί σε περαιτέρω λεπτομέρειες, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Παρότι ο πρόεδρος του Ταμείου δεν αναφέρθηκε στο ακριβές ύψος των επενδύσεων, το οποίο θα πραγματοποιήσει στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια η παραχωρησιούχος Fraport AG-Slentel Ltd, επισήμανε ότι υπάρχει αναλυτική πρόβλεψη για κάθε αερολιμένα. Πρόσθεσε δε, ότι
έχει συμφωνηθεί με την παραχωρησιούχο κοινοπραξία η διατήρηση συγκεκριμένου υψηλού επιπέδου υπηρεσιών για 40 χρόνια -άρα για να ικανοποιείται αυτή η ανάγκη, καθώς το μεταφορικό έργο θα αυξάνεται με την πάροδο των ετών, θα πρέπει να γίνονται κάθε φορά οι απαιτούμενες νέες επενδύσεις.
Η επέκταση των χώρων εξυπηρέτησης του αεροδρομίου «Μακεδονία» αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο των κατά καιρούς διοικήσεών του, όσο και των φορέων της Θεσσαλονίκης (σ.σ. η δημιουργία νέου αεροσταθμού, με δυνατότητα εξυπηρέτησης 8 εκατομμυρίων επιβατών, προβλεπόταν σε master plan για το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, με συνολικά 19 παρεμβάσεις, αλλά ναυάγησε το 2005, λόγω έλλειψης των απαιτούμενων κεφαλαίων. Το εν λόγω master plan είχε παρουσιαστεί το 1997 και έκτοτε εκτελέστηκαν 17 από τα 19 έργα, καθώς πέραν του ακυρωθέντα επιβατικού σταθμού εκκρεμεί και η ολοκλήρωση του διαδρόμου προσγειώσεων-απογειώσεων 10/28, ο οποίος θα επιτρέψει τη διενέργεια υπερατλαντικών πτήσεων).
«Πολιτικό μήνυμα με ανυπολόγιστη αξία η υπογραφή της σύμβασης»
Ο κ. Πιτσιόρλας χαρακτήρισε τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων πολύ συμφέρουσα. «Η υπογραφή της σύμβασης αποτελεί ένα πολιτικό μήνυμα με ανυπολόγιστη αξία» σημείωσε και πρόσθεσε ότι ενώ η Ελλάδα πιέζεται και υπάρχουν αμφιβολίες αν θα καταφέρει να φύγει από την κρίση, η Fraport αποφάσισε να επενδύσει στη χώρα 1,2 δισ. ευρώ, συν 300 εκατ. στην επόμενη τετραετία, γεγονός που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην προοπτική της χώρας. Επισήμανε επίσης ότι η δεύτερη προσφορά απείχε μισό δισ. ευρώ από εκείνη της Fraport, ενώ υπενθύμισε ότι κάθε χρόνο η εταιρεία θα καταβάλει ενοίκιο 23 εκατ. ευρώ για τα αεροδρόμια και θα επιστρέφει στο δημόσιο πολύ σημαντικό μέρος των κερδών της.
Για τις δηλώσεις Σπίρτζη
Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, ότι διαφωνεί με τον τρόπο που έγινε η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων κι ότι υπέγραψε τη σύμβαση με πολύ πόνο, ο κ.Πιτσιόρλας επισήμανε: «Είναι απολύτως λογικό να υπάρχουν απόψεις διαφορετικές, και μέσα στην Αριστερά. Εκτιμώ τη στάση του υπουργού, που παρά τη διαφωνία του δεν στάθηκε εμπόδιο στο να προχωρήσει η απόφαση αυτή».
«Δεν θα καταγγελθούν οι συμβάσεις των εταιρειών handling και αφορολόγητων»
Σε ό,τι αφορά τις βασικές συμβάσεις των εταιρειών που λειτουργούν μέσα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (πχ. εταιρείες handling και αφορολόγητων ειδών), ο κ.Πιτσιόρλας επισήμανε ότι αυτές δεν πρόκειται να καταγγελθούν, αλλά θα ανανεωθούν.
Στο μεταξύ, κατά τη σημερινή επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ο κ.Πιτσιόρλας είχε σειρά επαφών με φορείς της πόλης, για θέματα όπως η παραλία και τα ακίνητα (πχ στοά Μοδιάνο) που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ στην πόλη. «Πολύ σύντομα, μέχρι το τέλος του 2015 ή τις αρχές του 2016 θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε εξελίξεις για θέματα που ενδιαφέρουν τη Θεσσσαλονίκη και θα δώσουν ανάσα σε πολλούς τομείς» είπε χαρακτηριστικά, χωρίς ωστόσο να επεκταθεί σε περαιτέρω λεπτομέρειες, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου